4 Kasım 2014 Salı

Kitap Yorumu: Hz. Peygamber Ve Kardeşlik Hukuku


Selamun Aleykum canlar.
Karşınızda herkesin okumasını istediğim bir kitaplayım.
Neden mi? İçeriğine bakınca anlayacağız.
Bu kitap bir yaz Kuran kursunda iken sınıfa girip sırama oturduğum önüme konulan bir kitaptı. Mutlu olmuştum. Zaten kitapları da severim.
Arka kapağına geçecek olursak Peygamber Efendimiz'in Veda Hutbesi'nden:
Bakalım ne demiş Efendimiz (s.a.v)
"Müminler! Sözümü iyi dinleyiniz ve iyi belleyiniz! Müslüman Müslüman'ın kardeşidir. Sonuçta bütün Müslümanlar kardeştir. Bir Müslüman'a kardeşinin kanı da, malı da helal olmaz. Fakat malını gönül hoşluğu ile vermişse o başkadır.

Ey insanlar' Rabbimiz birdir. Babanız da birdir. Hepimiz Adem'in çocuklarısınız, Adem ise topraktandır. Arap'ın Arap olmayana, Arap olmayanın Arap üzerine üstünlüğü olmadığı gibi; siyahın  beyaza, beyazın da siyaha üstünlüğü yoktur. Üstünlük ancak takvadadır. Allah nezdinde en kıymetli olanınız en müttaki olanınız/O'nun koyduğu ölçüleri en fazla gözeteninizdir..."

Kitap 13 ayrı başlıktan oluşmaktadır ve her başlıkta farklı bir yazar.
Yazarlarımıza gelecek olursak:
Prof. Dr. Mehmet Görmez (Diyanet İşler Bakanı)
Prof. Dr. Raşit Küçük
Prof. Dr. Mehmet Yaşar Kandemir
Dr. Ekrem Kelerş (Diyanet İşleri Başkan Yardımcısı)
Prof. Dr. Kemal Sayar (Psikiyatrist - Marmara Üni. Tıp Fak. Öğr. Üyesi)
Ahmet Taşgetiren (Gazeteci - Yazar)
Prof. Dr. Nevzat Tarhan (Psikiyatri Uzmanı-Üsküdar Üni. Rektörü)
Prof. Dr. İbrahim H. Karslı (Din İşleri Yüksek Kurulu Üyesi)
Dr. Yaşar Yiğit (Din Hizmetleri Müdürü) 
Prof. Dr. Adem Apak
Dr. Ülfet Görgülü (Din İşleri Yüksek Kurulu Uzmanı)
Dr. Mustafa Tatcı
Mevlana İdris

Bu kadar çok yazara aldanmayın. 127 sayfalık bir kitapçık. :)

Bir kaç altı çizilmiş cümle:      

Kardeşlik için illa kan bağı şart değil. Mümin gönülleri birbirine bağlayan iman yeterli.

Bedenin bir organı hastalandığı zaman diğer organları nasıl rahatsız olur, ateşlenir ve uyumazsa, Müslümanların da birbirinin derdiyle dertlenmesi gerektiğini belirtir. Onların birbirini sevmesini, birbirini korumasını, birbirine merhamet etmesini ister.

İslam kardeşliği takva üzerine kurulan bir kardeşliktir. Bundan dolayı tüm bencillikleri dışarıda bırakacak bir potansiyele sahiptir.

Latince bir atasözü var "homo homini lupus" diyorlar, 'insan insanın kurdudur. Bizim medeniyetimiz ise bunun tam tersini söylüyor. İnsan insanın kurdu değil, insan insanın yurdudur.

Aslında altı çizilmiş bir çok cümle var. Ben sadece bunları paylaşmak istedim. İşin ayet ve hadis boyutu ise inşallah diğer blogumuz olan Ruh-u Revan'da yayınlanacak.

Selametle. :)


4 yorum:

  1. Zaman zaman kardeşlik hukuku içimde öyle büyüyo ki bu dert ağìr geliyo bana. Bi dönem öyle geciyo ama sonra dikkat etmiyorum. Yaninda bulundugumuz insanlardan etkileniyorjz cook. Guzel insanlarla guzel yerlerde olunca hep sevgiye, iyilige odaklaniyorum. Onlardan uzak kalinca yavas yavas degisiyorum. Kötü.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kardeşlik duygusu başkalarında olmayınca insan ben mi kurtaracam dünyayı diyesi geliyor. Güzel insanlar güzel yerler. Duyguları körüklese de daha sonra başka bir ortam kötü bir ortam tüm bu duyguları yok ediyor. Durum vahim. :/

      Sil
  2. Yanıtlar
    1. Hafta sonu yayınlayacağım inşallah. :)

      Sil

Sevgili canlar, lütfen yorumlarınızı esirgemeyiniz. :) Hepiniz benim için değerlisiniz. Sizleri çok seviyorum. :)