11 Eylül 2014 Perşembe

Elif Gibi Sevmek - Hikmet Anıl Öztekin



Yazar (Benim tabirimle 'Üstad')
Hikmet Anıl Öztekin

Yayınevi
Sufidükkan Kitap

Namazlar gibi vakti olsa seni özlemenin...
Alırız abdestimizi
Yalandan yağmurlu İstanbul gecelerinde
Özleriz adam gibi...



Sen yoktun o zamanlar, çocukluğumda en çok yağmuru severdim ben...
Ne zaman bir dert gelse bana, yağmur yağar,
Dinler, dokunur, ve topraktan kalkan o kokuyu koklardım...
Ateşim sönerdi.. sonra büyüdüm.. gözlerini gördüm,
Yandım, yağmur yağdı, ve ilk kez sönmedim...
Ben yağmurdan daha fazla bi seni sevebildim...
(Tanıtım Bülteninden)



Sayfa Sayısı: 180

Baskı Yılı: 2014


Dili: Türkçe
Yayınevi: Sufidükkan Kitap

Evet, Elif Gibi Sevmek kitabı. Elimde iki üç haftadır bekliyor. Sakin kafayla oku, yağmur yağarken oku, çay içerken oku derken uzadı da uzadı. Bugün sabah namazından sonra beni uyku tutmadı. Aslında hiç bir zaman tutmaz. Yatağın içinde döner dururum. Ama bu sefer kalk, dedim kendime. Kalk ve kitabı oku. Herkes ölüm uykusuna yatmış iken ben yatağımın içinde kitabı okuyor, elimde kalem sevdiğim satırları parantez içine alıyorum. Kitap bitiyor ve ben tekrardan yatağı boyluyorum. Öyle içime işliyor ki kitap, ben de rüyamda şiir yazıyorum. Aslında benim de denemelerim şiirlerim vardır. Günlüğümü artık günlük olaylar için kullanmıyorum. Yüreğimden kesitler diye büyük bir başlık attım ve yazıyorum, aklıma geldikçe yazıyorum. İçimi dökercesine.
Kitaba gelirsek. Tam benlik. Sanki benim düşüncelerimi satırlar dökmüş Hikmet Üstad. Üstad diyorum ben ona. Kelimeleri her bir cümlesi içime işledi. Sevmek kavramanı en çok bana Hikmet Üstad öğretti. Şimdi kitaptan altını çizdiklerime geçelim.

Altı Çizilmiş Cümleler
Kalem elimde nokta nokta koyuyorum. Manasız da olsa elimin değdiği her yazıda isminin ırağından kalamıyorum.

Ömrüme ömür katsan...
Demli çayım, senli yanım olsa...
Şiirler vuslatımızla son bulsa...

Oysa seven gider mi? Belki de Rabbimizin bizim için daha iyi planları vardır. Başka uzak şehirde bizimle aynı anda aynı şarkıyı dinleyen 'O'nun için saklıyordur yüreğimizi başkalarına. Belki de bazı gidişler bundandır, haktandır, şükre karışmalıdır.

Sevda nedir?
Sevda, senin sevdiğin bir şarkıyı dinlerken,
senin de o şarkıyı dinliyor olma ihtimaline bağlanmaktır..

Kalbe dokunan senken kelimelerin senden uzağa nasıl bırakayım.
Can özüm.
Seviyorum...

Unutamazsan,
hep yağmurlu gibi geliyorsa sana hava,
her gece boğazını düğümün dibinin dibi gibi hissediyorsan,
koca şehrin merkezinde köy kokusu geliyorsa burnuna,
gördüğün her bulutta çizdiğiniz anılar canlanıyorsa,
ve her şiirin sonunu onunla bitirmek istiyorsan.
Artık şiir olmuştur sevdan,
kafiyesi 'Elif' olan...

Seninle en çok namaz kılmayı seviyordum,
dua ederken yüzünde beliren 
o nur çukuru olan gamzelerin yetiyordu,
namazıma huşu katmaya...

Süsle olmaz bu işler, alnında secde izi yoksa eğer,
senin için her şeyi yaparım diyene biz sade ezanı sorduk.

Gece sevdanın uyandığı, nefislerin uyuduğu vakittir!

Sadakat şimdiki zaman sevdalıların eksik yanı. Gözlerine baktığımda gözlerin bile beni öyle sarmalı ki kollarından ziyade, bileyim o gözlere başka bir yüz değil hayal bile girmesin...

"Sevdiğine sadık olmayan Allah'a da sadık olamaz..."

Senden gelsin cennet yolu, hep bir olalım...
Allah'ın izniyle Hayy'a gidelim.

Ah biçare gönlüm devası bi tek Hakk'ta arar.
Yollar çok olsa da aşkın yolunda varışını Hayy'a yorar...

İki aşkım var bu dünyada.
Biri günde beş vakit,
biri ömrümde tek vakit...

Sevmelerin en güzel adıdır Elif gibi Sevmek,
Elif gibi Sevmek,
Varlığı bir olan Allah'a şehadet eder gibi Sevmektir...

Yar, 
Haram olsun bu sevdayı yarım bırakırsak eğer,
Haram olsun nefesin yanımda değilken atan bu kalp,
Haram olsun binlerce gözlerin dolu karanlık geceler,
Haram olsun yıllanan gözyaşlarıma...
Vav oldum, Elif gibi sevdim,
Yazmayı bıraktım şiir yaşar oldum...

Sorun ne biliyor musun?
Sorun, senden ayrı olmak değil,
Sorun senden ayrı olup,
sanki hala seninleymiş gibi yaşamaya devam etmek...

Şimdi soruyorum Yar;
Hatrına düşmem için illa nefesinden mi geçmem gerekecek?

Bilirdim bu dünyanın fani olduğunu. Hep dediğim gibi alışamadım zaten şu yaşamak denen soluk verme telaşına...

Ah be yar yakınken uzak olmak yoktur bizden. Yakından da yakın vardır. Bir dua anı kadar. Bir secde hali kadar. Ellerini kaldırırsın şehirler ötesinden yarin eline değer. Hele ki Aşk Sübhane rabbiye'l - a'la" deyip alna deyince kalır mı perde, kalır mı uzaklık?

Yazılmışsa bu sevda Hak katında nasip diye,
artık bekletme yar!
Her gün yeniden özlemeye başlamak çok zor...
Bir tevafuk ol gel yüreğime!

Yazmak kesmez oldu oldu artık, şiir yaşıyorum ben...

Öyle bir güneş oldun ki;
sana bakmak kabul etmek oluyor hiç bir şeyi görmemeyi
seni sevmek inanmak oluyor cennete,
cennete derken güzellikte sana yaklaşabilecek tek şeye...

Soruları bıraktım sadece seni sevmeye başladım...

Yarim,
belki duayız birbirimize,
yarıda bırakmayalım, haramdır!

Çayı deminden anlarsın,
Yari ise ayrılık vaktin boğazında bıraktığı düğümden...

Severken geçen vakit, özlerken geçmiyor.

Seni, Allah biliyor çok seviyorum...
Vuslat yakındır yar inşallah...

Sen bana lazımsın ona inanmam için,
Lütfen
yaklaşmaya devam et...

Sevmek sadece bir yolda vuslata ermek için değil,
bazen kavuşamasan da eyvallah deyip yüklenebilmekti sevdayı.

Sevmek hesap işi değil,
sevmek güvenmekti, ait olmaktı...
eskidendi...

Vazgeçtiğin her haram dünyalık imanını artırır...
Bıraktığın her haram sevda, Helaline yaklaştırır...

Kitaplardan başını kaldırma ufaklık, dünya kötü bir yer...
Her yer ayrılık kokuyor,
ve bunu hiç bir zaman unutma,
en kalıcı ayrılık kokusunu en sevdiklerin sıkar...


Daha çok altı çizilmiş satırlar... Ama benden bu kadar. Okumak, altını çizmek size kalmış artık.
Benden size tavsiye bu kitabı mutlaka okuyun. İkinci kitabını alabilmek umuduyla...
Selametle kalın...

28 yorum:

  1. ay sen bi kayboldun ya iyi misin. kaybolma amaaa. bak biliyon mu. senin yazdıklarını okuycam. ömer sevinçgülden başlıcam. yazcam da sona bilokuma. görersiin :)))

    YanıtlaSil
  2. Hihi :) Yaylaya kaçtım biraz :) Bundan sonrada pek olmam herhalde :) Okullar açılıyor.
    Haha sen yaz bloguna Ömer Sevinçgül'ü. Ben yarın gidip kitabını alacağım. :):)

    YanıtlaSil
  3. "Sevdiğine sadık olmayan Allah'a da sadık olamaz..."
    Yazılmışsa bu sevda Hak katında nasip diye,
    artık bekletme yar!
    Her gün yeniden özlemeye başlamak çok zor...
    Bir tevafuk ol gel yüreğime!
    Severken geçen vakit, özlerken geçmiyor.
    Sevmek sadece bir yolda vuslata ermek için değil,
    bazen kavuşamasan da eyvallah deyip yüklenebilmekti sevdayı.
    Vazgeçtiğin her haram dünyalık imanını artırır...
    Bıraktığın her haram sevda, Helaline yaklaştırır...
    Hepsi harikaydı bunlar beni en çok etkileyenler.. mutlaka okumalıyım.. Teşekkür ederim çok güzel bir paylaşım olmuş tebrik ederim.. Yeni paylaşımlarını bekliyorum..sevgiler canım :)

    YanıtlaSil
  4. aa ama bak arada gelip meraba de olur mu lütfen yaa.

    YanıtlaSil
  5. Çok güzelmiş. Ben bu satırları sosyal medyada paylaşırım. Bence, ara ara notlarını blogunda paylaş. Yorumlama tarzını sevdim. Hatta google+da bahceperimin grup sayfası paylaşımında bulun. Aklımızda ol. Allah zihin açıklığı versin.

    YanıtlaSil
  6. Okuma listeme ekliyorum bu kitabı :)
    Kısa zamanda okuyacağım inşallah ♥

    YanıtlaSil
  7. @Özlem Karadeniz etkilendiğin yazılar benimde seçmelerim arasına girer. Mutlaka okumalısın kitabı. Çok güzel. :)

    @bahçe perim Teşekkür ederim. :)

    @Nur Erdoğan İnşallah en kısa zamanda okursun. Kitabın ikinci yanlışım yoksa 25 Ekim'de çıkıyor. :)

    YanıtlaSil
  8. Unutamazsan,
    hep yağmurlu gibi geliyorsa sana hava,
    her gece boğazını düğümün dibinin dibi gibi hissediyorsan,
    koca şehrin merkezinde köy kokusu geliyorsa burnuna,
    gördüğün her bulutta çizdiğiniz anılar canlanıyorsa,
    ve her şiirin sonunu onunla bitirmek istiyorsan.
    Artık şiir olmuştur sevdan,
    kafiyesi 'Elif' olan...
    en çok bunu sevdim ben elimdekileri bitirirsem hemencik alacağım kitap olarak not alıyorum :)

    YanıtlaSil
  9. Hemen almalısın kitabı abla. Bir cümlede olmasa da diğer bir cümlede kendini bulabilirsin. Aldığımda okumalara kıyamamıştım. Bu yüzdendir 2 hafta boyunca elimde dolandı. Ha bir kitap tavsiyesi daha verebilirim. Allah de Ötesini Bırak - Uğur Koşar. Henüz okumaya başlamadım ama içine şöyle bir baktım, etkileyici bir kitaba benziyor. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet cok super bır kıtap ve oyle bir anlatılmışkı bn cok bgendım bnce bızle rck sanslıyız boyle bır blogcumuz oldugu ıcın

      Sil
  10. Elif gibi sevmek , sen gibi sevmek. Gülümsemenle hayata bağlanmak, seni sevmek ,sende Allah i sevmek. <3 ELA m

    YanıtlaSil
  11. Bu kitap gerçekten mükemmel. Sevmenin ne kadar müthiş bir şey olduğunun sözlere incelikle dokunmuş bir halidir. Ellerine sağlık Hikmet Anıl Öztekin. (Buğrahan Başpınar)

    YanıtlaSil
  12. Bu kitap gerçekten mükemmel bir kitap. Sevmenin ne kadar güzel bir şey olduğunun müthiş bir şekilde sözlere dokunma halidir. Ellerine sağlık Hikmet Anıl Öztekin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ilk sayfasında ağladığını itiraf etmiştim galiba.

      Sil
  13. Bu kitap hakketen beni büyüledi böyle güzel sôzlerle sevmeyi rabbim her kuluna nasip eyle AMiNnnnnnnnnn.

    YanıtlaSil
  14. Bu kitap hakketen beni büyüledi rabbim her kuluna şiir tadında sevnek nasip etsin Aminnnnn.

    YanıtlaSil
  15. Saf aşk saf aşık saf sevgi gerçekten buna layık mıyız bilmiyorum ama böyle sevmek böyle sevilmek gerek..
    Okuduğum güzel bir kitaplardan olucak...

    YanıtlaSil
  16. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  17. Bu kitabın konusu ne ? Aşk kitabı mı şiir kıtabı mı? Dini kitap mı anlamlı hikayelerin olduğu bir kitap mı? Cevaplarsan sevinirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aşk şiir dini hepsinden biraz yani Berra okudukça güzelleşen bir kitap :)

      Sil
  18. Bu kitapda kendimden cok seyler buldum.gercekden okunmasi gereken bir kitap.

    YanıtlaSil
  19. çok güzel bir kitap

    YanıtlaSil
  20. çok güzel bir kitapp

    YanıtlaSil
  21. Çok güzel bir kitap ama okuyamadim bir türlü :)

    YanıtlaSil
  22. dışa vurulmuş kelimeler nasıl içe işler? İşliyor işte öyle bir kitap... :)

    YanıtlaSil
  23. Ey yar..! Telaşımı hoş gör,ıslandığım ilk yağmurumsun..kabul edilmesini arzu ettiğim duâ'M gibi taşıyorum yüreğimde seni elhamdülillah..avaz ve nida ile sesin hükmetsin gönlüme...bir fısıltı yeter ömrümü ömrüne vermeye..sen benim seccademde ki duâ'msin..Amin dediğimde göklere sığmaz taşarsın..ey yüreği cennettim olan yâr..!elhamdüllilah yüreğimle seviyorum seni.. Başkası haram bana.

    YanıtlaSil

Sevgili canlar, lütfen yorumlarınızı esirgemeyiniz. :) Hepiniz benim için değerlisiniz. Sizleri çok seviyorum. :)