27 Ağustos 2014 Çarşamba

Ömer Sevinçgül - Şeytanın Düdükleri


Arka Kapak


... tanrı kendini yok edebilir mi...
ikinci bir tanrı yaratabilir mi...
evreni yaratmadan önce
neredeydi... tanrı düşünebilir
mi...
kuran çevirisinde okudum.
"tanrı kalplerini mühürledi"
falan diyor... sonra da hadi
imana gelin" diyor... kalbi
mühürlü zaten, nasıl inansın...
ne anlamı var inanca davet
etmenin...?


kimler sonsuza dek
cehennemde kalacak...?
insan ömrü ne kadar uzun
olursa olsun yine de sınırlı,
sonsuz bir cehennem cezası
adalet mi yani...?
eski kitaplarda son
peygamberden söz edilmiş
mi... mesela incilde... incile
inanan bir arkadaşım var.
kabul etmiyor bunu, "yok öyle
şey" diyor...
ben kıyametin kopuşunu
görecek miyim...
ondan etkilenecek miyim...?

Yazar: Ömer Sevinçgül
Kitabın Adı: Şeytanın Düdükleri
Basım Tarihi: Mayıs, 2004
Yayınevi: Timaş Yayınlar

Kitaptan Kesitler

Yazamadıklarımı, söyleyemediklerimi hayallerimde harcarım. Hayal gücüm uzun süre durmaksızın çalışır, doludizgin koşar. Bir mavi dünyam var, dünyadan beri... Ona giderim kimi zaman, benim gerçek dünyam odur sanki...
...çocukluktan başımdan geçen olaylar iz bıraktı ruhumda. Ben büyüdükçe onlarda büyüdü. Tıpkı fidana atılan çentik gibi...
Sonsuz olmayan sayıların bulunması sonsuz olan sayıya zarar verir mi? Onda bir eksiklik meydan getirir mi? Her sayı sonsuzun içindedir, sonsuzu belirgin kılmak için bir vardır, bir kıyaslama imkanı verir bize... Bir olmasaydı sonsuzu anlayamazdık... Ayrıca sonsuzun başka sayılara gereksinimi yoktur, başka sayıların var olması onda bir artış meydana getirmez, yok olması da sonsuzda bir eksiklik oluşturmaz... Bu açıdan bak sonsuz Allah iradesiyle sınırlı insan iradesine...
Şimdi erken... Vaktinden önce koparılan meyve tatsız olur ya da buruk bir tat bırakır dilde... Sabırlı ol...
İsteklerin, tercihlerin, seçimlerin, kararların Allah'ın bilgisi içindedir, ama bunlar kötü ise Allah'ın onayını almış değildirler... Bir öğretmenin, sınav anında, öğrencisinin yanlışını bilip onaylamaması gibi... Öğretmen ister ki her öğrenci iyi bilsin, doğru yanıtlar versin... Ama karışmaz yanlış yapana... Karışmaması onayladığı manasına gelmez...

Not: Ömer abiyle konuştum facebooktan. Yani Ömer Sevinçgül ile. Bu kitap Timaş yayınlarına ait. Ömer abi kitaplarını carpe diem yayınlarına verince, hem kitabın adı değişti hemde kapağın resmi... Yani bu kitabı bu adla bulamazsınız. Şuan ki yeni güncellenmiş adı ne bilmiyorum. :(

Benzer Yazılar:

6 yorum:

  1. hımm ben de bu yazarı okumadım. du okurum :)

    YanıtlaSil
  2. Bence biraz zor kitaplar grubundan.. okumadım elimdekini bitirebilseydim :)

    YanıtlaSil
  3. Hımm, bana da ismi ve yayınevi tanıdık gelmemişti. Normalde ömer abinin carpe diem yayınlarnı biliyordum ve takip ediyorum. İsmi neymiş acaba? merak ettim şimdi

    YanıtlaSil
  4. Merhaba canım ismi ve kapağı ne kadar ilginç bir kitap "Beni oku " diye bağırıyor sanki :) tanıtımında ilgimi çekti..

    YanıtlaSil
  5. mimledim seniiiii. kitaplarla ilgili. sen üşenme ama tek tek koy fotolarıı :)

    YanıtlaSil
  6. Merhaba süslü şirine de gördüm sizi. Baktım içinde kitap var geldim hemen. :) banada beklerim blog keşif etkinliği başlattım katılırsanız sevinirim. Iyi günler.
    http://tifiltigtil.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil

Sevgili canlar, lütfen yorumlarınızı esirgemeyiniz. :) Hepiniz benim için değerlisiniz. Sizleri çok seviyorum. :)