2 Ağustos 2014 Cumartesi

Seni Beklerken - Rudyard Kipling




Kitabın Adı: Seni Beklerken
Yazar: Rudyard Kipling
Çevirmen: İlknur Oktay
Kitabın Türü: Roman, Aşk, Edebiyat
Yayınevi: Arvo Yayınları
Basım Tarihi: 2012
Sayfa Sayısı: 286
ISBN: 978-605-62275-1-6

Arka Kapak

Yabancı bir ailenin yanında, baskı altında ve acılarla dolu bir hayat sürdüren çocuğun yaşam hikayesi! Öz anne ve babasından ayrı, tanımadığı insanların yanında yaşayan Dick, aldığı eğitim ve edindiği tecrübelerle başarılı bir ressam olur. Tablolarında ilkgençlik yıllarından beri aşık olduğu kadını ve sıkıntılı çocuk yıllarını yansıtır.

Fakat katıldığı bir savaş sırasında gözleri kör olur. Karanlık bir dünyaya mahkum olduğu anda geçmişten gelen bir sürprizle karşılaşır. Ansızın ve kısa bir süre içinde hayat bambaşka bir yön alır. Çok iyi tanıttığı ve bildiği bir insan, ona bambaşka bir kimlikle yeni bir yaşam sunar.

Belki mutluluk,

Belki de çaresizlik!

Ama tek gerçek var ki, o da içinde yaşattığı tutkudur!


Tanıtım Bülteninden;

Seni Beklerken Bazen, hayat mücadelesinin zorluklarıdır insanı başarıya ulaştıran. Acılarla yoğrulup, hayal gücüyle şekil bulan düşüncelerdir. Bir de aşk girdimi bu düşüncelere, artık ne sınır tanır ne engel. Farketmektir çoğu defa yaşadıklarının sende bıraktığı etkileri ve yansıtmaktır onu yağlı boyalarıyla tuvallere. Boyalarında, fırçalarında ve tuallerinde saklıdır bir ressamın mutlulukları, hüzünleri, aşkları ve dostlukları... Zorluklarla ve acılarla dolu bir hayat süren Dick, aldığı ressamlık eğitiminden ve çalışmalarından edindiği deneyimler sonucunda ünlü bir ressamdır artık. Tablolarında, acılarla dolu çocukluk yıllarını ve hayatının tek akışını Karasevda'sını işlemiştir inceden inceye. Tüm bu çalışmalar sırasında edindiği dostudur onun can yoldaşı. Aydınlık dünyası bir anda karanlığa gömülen Dick, artık görme yeteneğini yitirmiştir. Dick`in bu zamanlarında da can dostu hep yanıbaşındadır. Ama Dick hala hayatının tek aşkı olan Maisie'nin ona gelmesini beklemektedir... Bitmeyen bir umutla hayata bağlanmanın, ömür boyu unutulmayan aşkın ve gerçek bir dostluğun hikayesini akıcı bir dille konnu alan, elinizden düşüremeyeceğiiz harika bir eser. 

                                                                    Benim Yorumum :)
Maisie ve Dick aynı evde hiç tanımadıkları yabancı bir ailenin yanında hayatlarını sürdüren iki çocuk. Birbirlerine sözleri vardı, birbirlerini seveceklerdi. Yolları ayrıldı. Dick katıldığı savaşta, savaş resimler çiziyorkenTorpenhow ile karşılaşır. Bir gazeteye resim çizer. Savaş bittikten sonra Torpenhow ilw bir süreliğine yolları ayrılır. Torpenhow, Dick'e iş teklifinden bulunur ve Dick bir şirkete resim çizmeye başlar. Şan şöhret sahibi olur Dick. Bir gün yolları Maisie ile karşılaşır. Maisie de bir ressam olmuştur fakat Dick kadar iyi değildir. Dick Pazar günleri Maisei'ye yardım etme teklifini kabul eder...
Vs vs... Bakalım Maisei Dick'in tutkulu aşkına karşılık verecek mi? 

Daha yazardım ama bu gün düğündür, çarşı gezmeleri derken mahvoldum. Beynim filan durdu. Kızlara yaranabilmek için gezelim, canım sıkılmıyor ayaklarına filan yattım. Kalplerini kırmamak adına. Ama olan benim ayaklarıma oldu. :) D&R kitapevine ve Kipa'nın kitap bölümüne gideyim dedim kızlar fazla durmadı. Anlayacağınız pekte kitaplardan haz almıyorlar. Can sıkıntısı değil mi, kadının birine hangi tür kitapları okuyorsunuz filan diye sordum. Halbuki tanımadığım bir insana soru sorma, konuşma gibi bir uyum yoktur, ama açıldım herhalde. Neyse benden bu kadar selametle.

Bu postu yazarken 2-3 defa dinlediğin şarkı. Buyrun sizde dinleyin. :)





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Sevgili canlar, lütfen yorumlarınızı esirgemeyiniz. :) Hepiniz benim için değerlisiniz. Sizleri çok seviyorum. :)