12 Mart 2015 Perşembe

Tanrıça Serisi - P.C Cast



Merhabalar;
Geçenlerde bir arkadaşım yunan mitolojisi hastası olan kardeşi için kitap serisi önermemi istemişti. Ve ben de önerebileceğim en ideal serinin bu olacağını düşündüm. Sonra tekrar okumak istedim ve okudum.

Mükemmel hayal gücüyle tanınan P.C Cast'ın Tanrıça Serisini sizlere tanıtmak istiyorum. İlk okuduğumda o kadar çok bağlanmıştım ki 4 günde bitirdim. Şu an 5 kitabı benim elimde bulunmakta lâkin bildiğim kadarıyla 6. ve 7. kitaplarıda türkçeye çevrilmiş. 


Bu seride anladığım ve vurgulanmak istenen birşey varsa oda şüphesiz şudur : Aşık olan birbirini tamamlayan iki ruh beden değiştirse dahi asla birbirini unutmaz ve asla aşklarından vazgeçmezler. Gerçek aşk iki kişinin ruhunun tek bir ruh oluşturmak üzere birleşmesiyle oluşur.

Bu seriyi okurken hem mutlu olup hem de çok şey öğreniyorsunuz. Geleneksel anlatılan yunan mitolojisi rivayetlerinin daha değişik olaylara bağlanıp bizlere sunulduğunu görüyoruz. Serinin her kitabı birbirinden bağımsız lâkin bazen bir öncekinde önemli olan karakterler ile karşılaşabiliyorsunuz. Bundan dolayı tavsiyem kitabı sırasıyla okumanızdır. 







Deniz Tanrıçası  :

Ana kahramanımız olan CC bir kadın ve hava kuvvetlerinde çalışıyor. 25. yaş gününde inanmadığı halde bir ritüel düzenliyerek dilek diler. Tanrıça çağırır ve bu dileği gerçekleşir. Uçaktayken uçak kazası geçirir ve hayatını kaybetmişken Deniz tanrısı Poseidon ve Toprak tanrıçası Gaea'nın kızı olan Undine ile yer değiştirir. Undine'nin sapkın bir ağabeyi vardır. Ve Undine yani CC deniz kızı iken tarihte yolculuk yapar. Abisinden kaçarken başına bir sürü olay gelir. Tabi bu sırada denizde yaşayan Dylan ile aşk yaşar. Maceralar olaylar olaaaylaar :)












Bahar Tanrıçası :

Benim en çok beğendiğim ve büyük bir haşinle okurken bir yandan da bitmesini istemediğim kitap.
Orta yaşlarda ruhsal bir şekilde çökmüş maddi sıkıntısıda üstüne cabası olan Lina adında bir kadın fırın işletmektedir. Bir yemek kitabı buluyor ve bu yemek kitabındaki tarifi uyguluyor. Aslında bu yemek kitabı bir ritüel kitabıdır. Bunun farkına varmadan devam ediyor ve ritüeli tamamlıyor. Bu ritüelin sonunda Demeter ile karşılaşıyor. Demeter'in Persephone adında şımarık bir kızı vardır. Aslında bu ritüel sonunda gerçekleşecek olan dilek hem Demeterin hem de Lina'nın işine gelecektir çünkü ruhların yer değiştirmesiyle kızının biraz daha olgunlaşacağını düşünür. Lina ve Persephone ruhları 6 aylığına yer değiştirir. Persephone görünümlü Lina ölüler diyarına giderek orada ki ölüleri sakinleştirince baş kahramanlardan olan Hades ile karşılaşacak ve aralarında bir aşk yaşanıcakk :)






Işık Tanrıçası :

Serinin ilk iki kitabına nazaran bu kitapta ruhlar yer değiştirmeyecek. Işık Tanrısı Apollon ve kibirli burnu havada şımarık ikiz kardeşi Artemis başrollerdeler :) Ah tabi bir de ölümlü Pamela Gray. Zeus hafta sonları tanrı ve tanrıçaların dünyaya Las Vegas Krallığına (adı öyle olan bir alışveriş merkezi) gitmesine izin verir ve kapı açar. Yalnız kapının kapanış saatini kaçırdıkları için kendilerine değer verilmeyen bir alışveris merkezinde kalırlar. O sırada Dekoratörluk yapan Pamela Gray sürekli erkeklerin sahte aşkından bıkmış gerçek aşkı arayan bir kadındır. Bir kaza sonucu ritüel gerçekleştirir ve dilek diler. Bu dileğide artık tanrı gibi birisine aşık olmaktır. Artemis bunu duyar kardeşi Apollo'dan yardım ister. Oda bunu zorda olsa kabul eder lâkin başta sadece sıradan bir dilek iken sonradan aşka dönüşür :) 









Gül Tanrıçası :

Empusai ailesinin gülleri, ailenin kadınlarının bahçeleri için feda ettiği kan damlaları sayesinde yüzyıllar boyunca çicek açmıştır. Ailede ki her bir kadın isimlerini güllerden almıştır. Mikki baş kahramanımız bu geleneği sürdürürken bir gün -yine- istemsiz ritüel gerçekleştirir. (Bir ritüelin gerçekleşmesi kan şarap gül toprak gibi unsurlara bağlıdır mitolojide) Ve Ta daaaam! Gözlerini açtığında kendini gül diyarında bulur. Gül diyarı uzun bir zaman önce Tanrıça Hekate tarafından yönetilirken bir Rahibenin koruyucuyu kandırmasıyla büyülenir. Aslında olay şudur. Her sene gül diyarı için bir kurban verilir bu kurban gül kanından gelmeli ve oranın rahibesi olmalıdır. En son gelen rahibe koruyucu kandırarak canını kurtarmak istemiş ve dünyaya kaçmıştır. Hekate buna sinirlenerek Gül diyarını sadece doğru rahibenin gelmesiyle bozulacak bir büyüye hapsetmiştir. Canavar görüntüsü olan koruyucu ilk başta herkesi korkuttuğu gibi Mikki'nin de korkmasına sebep olmuştur. Ama daha sonra Mikki'nin hiç bir erkeğin yapamadığı kadar ilgisini çekmiştir. Bana kalırsa biraz 'Güzel ve Çirkin' çizgi filmini andırmış. Ama yinede çok güzel ve başarılı buldum. 






Aşk Tanrıçası

Diğer kitaplarda olduğu gibi aman aman bir aşk göremedim lâkin oldukca güzeldi. Erkeklerden tarafından farkedilmeyen bakımsız bir kadın olan Pea İtfaiyeci Griffin'e aşık olur. Ama bir sorun vardır onu etkilemek istiyorsa eğer baştan aşağıya kendini değiştirmesi gereklidir. Bu konuda ki duaları ve haykırışlarına Aşk Tanrıçamız venüs yetişecek. Aynı zamanda oda bir ölümlüye aşık oluyor. Ha evet bir de ateş tanrısı Vulcanuz var. O da Pea gibi aşkı tatmamış ve aşkı arayan birisi, ölümlüler dünyasında ararken hiç ummadığı bir şekilde -ölümsüz- olan Pea'ya aşık oluyor. Aslında okurken Venüs'ün aşkından çok ateş tanrısının aşkı  etkilemiş ve ağır basmıştı gözümde. Tabi bu benim düşüncem. :) 








Selametle :))

9 yorum:

  1. Çok Güzel olmuş, emeğine sağlık ^_^

    YanıtlaSil
  2. Çok güzel bir post elinize sağlık

    YanıtlaSil
  3. naziiik nasılsıın nabıyooon :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hey ben geri döndüm. Bomba gibiyim. :)) Bloguma ortakta buldum deme keyfime. :))

      Sil
  4. Önce ışık tanrıçasını okumam sorun olur mu sizce?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok büyük bir eksiklik olacağını zannetmiyorum. Her konu farklı bir tanrı ve tanrıça figürlerini işliyor lâkin arada bir önceki kitaptan bazen bahsedebiliyor. Hatırlatma gibi birşey veyahut (ufacık bir spolier içericek) bir önceki kitapta olan karakter ile karşılabiliyolar böyle ufacık bir sohbet geçebiliyor. Bu kimdi dememek için sırasıyla okumanı tavsiye ederim.

      Sil
  5. Merhaba !
    Bloguna ziyaretçi oldum ben seni bekliyorum :)
    http://dusesingunlugu.blogspot.com.tr/
    Bu arada ulaşabileceğim bir gmail hesabın var mı ^^

    YanıtlaSil

Sevgili canlar, lütfen yorumlarınızı esirgemeyiniz. :) Hepiniz benim için değerlisiniz. Sizleri çok seviyorum. :)