23 Haziran 2014 Pazartesi

Allah Benim - Mehmet Coral Yorum



Hallacı Mansur bileniniz var mı bilmiyorum ama ben de yeni tanıdım. İlk adının geçtiği yer benim üye olduğum islami forum sitesindeki bir üyenin kullanıcı adıydı. Dikkatimi çekmesine rağmen hiç araştırmaya yeltenmedim. Daha sonra teyzem bana sarı bir kitap verdi ödemişli merhum bilmem neyin yorumları diye. Kitaba şöyle bir göz atarken Hallacı Mansur ismi geçiyordu. Okudum ama hiçbir şey anlamadım. Teyzemgiller gittiğim zaman kuzenim bana Nazik ben bu kitabın 12. sayfasına kadar okudum ama hiçbir şey anlamadım. Al oku bana anlat, dedi. Tabi ben de hemen atladım ve kitabı aldım. Kitabın adı da çok dikkat çekici. Teyzem okuyunca tövbe tövbe, dedi. :):) Hocaya gösterdiğim zaman kitabı ismi biraz sakıncalı dedi.

Ben de aldım okumaya başladım. Başlarda pek bir şey anlamasam da daha sonra anlatımı Hallacı Mansur'un müritlerinden İbni Ata'nın yaptığını çaktım.
Gelelim Hallacı Mansur'a aslında uzun uzun yazmayacağım... O ki içinde Allah!tan başka hiç bir şey kalmayan mistik İslam şehidi... Hallacı Mansur içine Allah'ı almış O'nun aşkıyla yanan biri... Ölüme giderken bile celladına gülümseyen ve bu dünyadan kurtulduğuna sevinen biri...
Şu satırlarla biraz daha anlayacaksınız.


Aşk nedir, dediler Mansura?
Sabredip bekleyin dedi.
Üç güne varmaz görürsünüz.
Önce kollarını ayaklarını kestiler, her uzvu Aşk dedi.
Astılar bedenini, o yine Aşk dedi.
Yakıp küllerini nehre saçtılar, her bir zerresi aşk ile enel-hak dedi...

Kitaptan bir kaç not


Ölüm kendi seçimi yapar. Bizimle asla tartışmaz. Zamanı geleni, zamandan ayırır ve zamansızlığın sisler diyarına taşır.


Ölüm Allah'ın emri... Her canlı ölümü tadacak. 

"Sence tevekkül ne demektir, Mansur?"
Şeyhim bakışlarını sultana doğrultmadan yanıtladı sorusunu.
"Tevekkül, bir şehirde yemek yemeye senden daha layık birisinin bulunduğunu bildiğin zaman yemekten imtina etmektir, sultanım"

"Konuşan diller, suskun yüreklerin helakı demektir, sultanım..."

Aslında yazılması gereken bir çok yer var kitapta ama kitap bana ait olmadığı için altını çizemedim. Şunları şunları yazarım demiştim kendime. Tüm yazmak istediğim yerlerin kaybettim. Geçmiş ola.. :)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Sevgili canlar, lütfen yorumlarınızı esirgemeyiniz. :) Hepiniz benim için değerlisiniz. Sizleri çok seviyorum. :)