29 Haziran 2014 Pazar

Kitap Yorumu: 1453 Boğazkesen - İlhan Bahar




Kitabın Adı: 1453 Boğazkesen
Yazarı: İlhan Bahar
Yayınevi: Güz Yayınları
Basım Tarihi: İstanbul, 2012
Sayfa Sayısı: 336
ISBN: 979-975-6199-15-1

Öncelikler Selamun Aleykum kardeşlerim, sevgili kitapseverler. Hangi hitap şeklini üzerinize alınmak istiyorsanız onu o kelimeyi okuyun. :)
Ramazan ayına girmiş bulunmaktayız bilindiği üzere Elhamdülillah. Kitaplarımı ancak ya kalktığım zaman okuyorum ya da iftardan sonra. Yoksa yok yani beynime bir kelime dahi zor giriyor hava sıcak, aç susuz, eh bir de tarih kitabı okuyorsan yandığının resmiyeti. :) Tarih kitapları okumak aslında sıkıcı. Ama örnek alınması gereken bir ecdadımız var.

Aslında ben bu kitabı kendim almadım. Ablam kitabı set halinde almış. Üniversitesi almayı zorunlu kılmış. Ablamda kitap okumayı sevmeyen biri olarak tüm kitapları bana kaldı, ben okuyorum.
Evet, gelelim kitap yorumuna. Fatih Sultan Mehmed herkesin bildiği üzere İstanbul'u fetheden büyük hükümdarımız. Peygamber Efendimiz'in sözüne nail olabilmiş dirayetli bir hükümdar.
Kitanı incelersek eğer dört bölümden oluşmuştur. Şimdi bölüm bölüm hangi konulardan bahsedilmiş kısaca yazayım.
Birinci bölümde;
Fatih Sultan Mehmed dönemine kadar Osmanlı'nın genel durumu,
Fatih Sultan Mehmed'in doğumu,
Fatih Sultan Mehmed'i yetiştiren önemli alimleri. Molla Hüsrav, Molla Gürani olsun. Tabi Akşemseddin'i atlamamak lazım. En değerli hocalarından biri. Fetih sırasında manen yanında bulunan ve fethi destekleyen hocası.
Fatih'i çocukluk defterinden bahsediyor. Ben bunu ilk defa duydum. Sonrasını bilirsiniz işte. Fatih'in tahta geçiş süreci hemen ardından da Karaman Seferi.
İkinci Bölümde;
Bilindiği üzere bu bölümde İstanbul'un Fethi'nden bahsediyor. İlk giriş konusu ise İstanbul'un Tarihçesi.
Bu kitabı okurken gözünüzün önüne Fetih 1453 adlı film göz önüne getirin. Fetih için azimli, kararlı olması, Havan topunu döktürmesi. Rumeli Hisar'ı kısa sürede inşa etmesi, fetihte kullanılan yürür kuleler, kuşatmaların yapılması, gemilerin karadan yürütülmesi, Ulubatlı Hasan'ın sancağı kaleye dikmesi ve İstanbul'un fethedilince Fatih Sultan Mehmed'in şehre girmesi ve oradaki halka seslenmesi. Bu bölümde bu konular işlenmiş. Aslına bakarsanız ben biraz meseleyi yüzeysel geçti ki kısaca bahsetmek bu olsa gerek. :)
Üçüncü Bölümde;
Bu bölümde genellikle siyası olaylar, savaşlar, fetihler ve kuşatmalar yer alıyor. Bölümün bitiminde ise Fatih Sultan Mehmed'in vefatında, vasiyetinden ve torunlarından istediklerinde bahsediyor. Ve bu konularla da bu bölümü bitiriyor.
Gelelim dördüncü bölüme, yani son bölüm. Bakalım nelerden bahsediyor;
Bu bölümde Fatih Sultan Mehmed'in kişiliği, bilime ve sanata verdiği değer, Fatih,in şairliği, Fatih döneminin eğitim kurumları, ilim adamları, zafer sırları, askeri ve siyasi dehası, Topkapı Sarayı'nın yapımı, eşleri, Cem Sultan, şehzadelerinin sünnet düğünleri, dönemim mutfağı ve en son kısaca hayatından bahsediyor. Ara ara konuları atladım. Ben sadece benim gözümde önemli olan noktaları yazdım.

Okunacak bir kitap mı? Evet. Ama herkes bildiği bir konu üzerinde okumak ister mi bilemem. :) İyi okumalar, Hayırlı Ramazanlar...
Hep kitap hep kitap. Umarım bu mübarek ayda biz müslümanların değer vermiş olduğu ve tüm kitaplardan önce gelen Kur'an'ı okumayı unutmuyoruzdur inşallah... :)








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Sevgili canlar, lütfen yorumlarınızı esirgemeyiniz. :) Hepiniz benim için değerlisiniz. Sizleri çok seviyorum. :)