24 Ocak 2015 Cumartesi

Biraz Daha Yaklaş Daha İyi Tanı Beni



Hayat doğumla ölüm arasında geçen ve sadece sayılardan ibaret olmayan (doğduğu gün - öldüğü gün) iki kelime arasında yaşananları ifade ediyor. Bi yaşam belirtisidir hayat ve öldüğün anda hiçbir şey ifade etmez. 
Herkesin bir yaşama amacı var. Herkes kendini kabuğunda kendi bildikleri doğrultusunda yaşamayı hedefler ve bu dünyanın gelip geçici olduğunu belirterek olabildiğince yaşamaya çalışır. 
Aynı ifadeyi ben de kullanırım. Ama ben yaşama amacımı ve alıp verdiğim her nefeste kime ait olduğumu bilerek yaşarım. Ve yaratılış gayemi gayet iyi bilerek.

Zariyat Suresi 56. Ayette ifade edildiği üzere
"Ben cinler ve insanları, ancak bana kulluk etsin diye yarattım"

Yaratılış gayemi/gayemizi belirttikten sonra okyanus olan benden bir katre sunmak isterim size.
Daha önce Ben Kimim adlı postumda yarım yamalak kendimden bahsetmiştim. Ağır kız yanımı bir kenara atıp biraz cıvıklaşmışım. (Bu cümle o postta kendimi tam ifade edemediğim manasını taşır. )
Gecen senelerdeki benle şuan ki beni karşılaştırdığım vakit çok değiştiğimi dile getirebilirim. Hele farklılıkları yeni okul döneminde daha iyi kanıksadım. Hiç bir zaman aklımın ucundan dahi geçmeyen bir ben yaratmışım. Aslında olması gereken bir ben. Bir kere siyasi görüşlerin dile getirilmesinden hiç haz almam. Belli bir siyasi görüşüm yoktu normalde. Ama hayat bunu gerektiriyordu. Sen belli bir yolda ilerlemezsen başkaları senin iplerini eline almaya kalkar ki bu durum benim hiç hoşuma gitmez. Bu yüzdendir açıkça siyasi görüşümü ortaya koydum. İnsanlar ne diyecek umrumda değil. Kimisi yanlış bir yol izledigimi söylese de herkes kendi doğrusunu seçmiştir. Kimsenin partisine karışmam gereksiz tartışmalara da girmem.
Sabrım ön plana çıktı. Sınıftaki ateist kızdan sonra. Her türlü lafı söylese de Müslümanların sayısının arttığını dile getirdigimden sonra "İnsanlar gerizekalı" cümlesini kullansa da ben susmayî tercih ettim. Bazen yüzüm dönük duruyorum kıza konuşmalardan sonra ve arkadaşın biri "Nazik şuanda sabır çekiyor. " ifadesini kullanıyor ki haklı. "Bilmiyorum" kelimesinden sonra susmanında takva sahibi olma yolunda ilerleyen insanlara ait bir özellik olduğu düşüncesindeyim. O yüzden herseye balıklama dalmıyorum. Allah inancı ve korkusu olmayan bir insana ne anlatsan boş. Bir kulağından girer diğer kulağında çıkar. Bize sadece Hidayeti için dua etmek düşer. 
Her beşer bir beşeri sever. Sevmeyen insan kısırdır ifadesini duymuşsunuzdur. Bu ifadeyle beş veya altıncı sınıfta karşılaştım. Bu lafa binaen kısır kalmamak adına sevdim. Yanlış sularda yüzmüşüm. Kısır kalmayı tercih ederdim esprisini yaparak, aşk kavramını bana öğreten şahsa teşekkürü borç bilerekten bu konuyu kapatmak isterim. Yeteri kadar diğer postlarımda dile getirdim. O postlarımda yayınlamak dahi hataydı ama bazen ne kaleme söz geçiyor ne de paylaşma isteğine. Silmiyorun o postaları. Hepsi birer anı niteliğinde. Emek etmiş gelişi güzel olsa da yazmışım. Arada bir okur kendimce hayıflanırım.
Aşk insanı olgunlaştırır. Yolun Allah'a giderse.
Her insana saygı duyarım. Yargılama gibi bir hataya düştüğümde hemen pişman olurum. Herkes aynı görüşte olacak diye bir koşul yok. Farklı görüşler olmasa dinden yola çıkarak Yahudiler, Hristiyanlar olmasaydı belki benim Müslüman olmamın herhangi bir değer taşımayaçağını gayet iyi biliyorum. Herkes müslüman olsaydı herkes iyi olsaydı cehennem hiçbir şey ifade etmezdi.
Görüşlerimi yargıladıkları anda bir tepem atar ama fiziken yansıtmam. Dile de pek fazla getirmem. Geriye tek seçenek kalıyor o da susmak. Acaba nereye kadar diye düşünüyorum. Bir gün ağzımı açıp gelişi güzel konuşmaktan daha doğrusu insanların kalbini kırmaktan korkuyorum.
Bu post galiba fazla uzadı.
Biraz da sanki ağır kaçtı. Bu postun ikincisi de olacak. Eksik kalan birşeyler var.
Haydin selametle. :))

10 yorum:

  1. Gayet çok güzel yazmışsın zaten yazılarını okumayı çok seviyorum ve yazını sonuna kadar okudum bende insanları ırk olarak yargılamıyor önce olmasından dolayı sonra onuda Rabbimin yarattığı için değer veriyorum. Daha yaşın çok genç ama yaşına göre çok olgun davranışların düşüncen. Seni ben çok sevdim açıkca söyleyeyim 😃 Selametle 😘

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnsan ayrımı yapmak ne müslümanla yakışır nede insanlığa. Her insanı yaratanı bilerek sevmeli. Yazılarımı okuman çok güzel bir duygu. Teşekkür ederim.
      Ben de sevdim abla can. Hele o çizimlerin yok mu çok hoş. :))

      Sil
  2. Her zamanki gibi içinden gelerek, hissederek yazmışsın. Ne diyebilirim ki? Yüreğine sağlık...

    YanıtlaSil
  3. Çok güzel ve kaliteli bir paylaşım ne mutlu bize kaliteli bir nesil yetişiyor yani sizleri tanıdıkça gelecekten hala ümit var diyorum. Hep böyle güzel kal.. Merakla bekliyorum bu tarz paylaşımlarını Allah yar ve yardımcın olsun sevgi ve muhabbetle kal :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kendi taylan ben de hala umutluyum. Hizmet davası güdenler ama gerçekten hizmette bulunanlar Allah onlardan razı olsun. İnşallah. ☺

      Sil
  4. anlatım dilin çok güzelmiş. Geç te olsa bloğunu keşfetmiş olmama mutlu oldum. Sizi izleme aldım. Ben de bloğuma beklerim.

    www.bakbuharika.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. İnşallah ben de bloguna ugrarım. ☺

      Sil
  5. Müziklerine bayıldım :) iki saattir dinliyorum sanırım :)

    YanıtlaSil
  6. AŞK KİMİNE GÖRE TATLI KİMİNE GÖRE ACI. AŞK BAZEN KARANLIKLAR ÜLKESİ BAZEN DOĞAN GÜNEŞ. AŞK RUHUN BEDENDEN AYRI OLMASI, YASAKLANMIŞ BEDENLERDE KENDİNİ BULMASI. AŞK 2 NİN BİR OLMASI.. YAZILARIN GÜZEL ABLA KAÇ YAŞINDA OLDUĞUNU BİLMİYORUM AMA DEĞİŞEN HER ORTAMDA ÖĞRENECEĞİN ÇOK ŞEY OLACAK. BAZEN ER OLACAKSIN BAZEN KOMUTAN.. NE OLURSA OLSUN KORKMAYACAKSIN..

    YanıtlaSil

Sevgili canlar, lütfen yorumlarınızı esirgemeyiniz. :) Hepiniz benim için değerlisiniz. Sizleri çok seviyorum. :)