1 Ocak 2015 Perşembe

Pembe ve Yusuf - Canan Tan


Sabah namazından sonra uykum kaçınca telefona saldırdım.  Bugün bir kitap postu daha hazırlayacakım.  Vaktim olur mu olmaz mı derken herkes uyurken hazırla yayım dedim.
Canan Tan uzun zamandır okumuyordum.  Kitabı arkadaşta görünce saldırdım .
Yine bir Canan Tan klasiği.  Doğu ve töre. 
Kurgu denemeyecek kadar gerçek.
 Yaşanmıyor mu zaten? Kalmamıştır diye düşünsem de durum pekte öyle değil. 
Kader ile başlıyor her şey. Tek suçu dedesi öldüğü Zaman kız olarak doğması.  Şirin güler yüzlüdür Kader. Babası tarafından sevilmez. Servet'ten kız istemeye geldiklerinde en küçüğü verirler Kader'i. Kader'in hayat yolculuğu erken başlar.  Henüz yaşı on üçtür. O küçümen gelin olmuştur. Çocuk yaşta iki erkek evlat vermiştir.  
Ablası evlenip Istanbul'a taşınınca Ismail'in istanbul hayalleri baş gösterir.  Istanbula taşınarak kahve açar Ismail. Kader ise eve mahkumdur.  Ablasından başka gidecek yeri yoktur. Sonra hayatına Fidan girer. Arkadaş olurlar.  Ismail yeni bebek ister  hamile kalan Kader Pembe'yi doğurur.  Fidan ile birlikte bakar.  Sonra Yusuf gelir dünyaya. Yusuf küçükken düşkündür Pembe'ye.
Büyürler.  Pembe sever. Ama babası onu kendinden yaşça büyük biriyle evlendirmek ister. Pembe kabul eder. Isteme gününden sonra Pembe sevdiğine kaçar.  Nikah yoktur. Ve çocuğu olmuştur.  Sevdiği adam eskisi gibi değildir. Yanlış hatırlamıyorsam kapı önüne konur. 
Vesselâm.  Gerisi size kalsın. 
Klasik olunca pek çekici gelmedi. Gerçeklik konusu inkar edilemez.  Kitap sıkmadı ama çabucak bitsin havalarında değildim.  Özellikle son kısmı çok sıkıcı idi ve diğer romanlarından karakterler vardı. 
Okunası bir kitap mı,  EVET.

6 yorum:

  1. Bu kitabı ben de merak ediyordum..teşekkürler.

    YanıtlaSil
  2. Klasikleri severm de ben bunda kesin ağlarım yaa, son zamanlarda ağlancak kitap kotamı8kotaydı sanırım, tam hatırlamıyorum =))) doldurdum heralde, herkes güzel çok güzel diye kitap tavsiye ediyo, okuyorum ve bayılıyorum ama yine de ağlancak bi şeyler buluyorum garibim işte nolcak

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitaba kota konulur mu ya? Ama bak tavsiyem olsun arada bir mola ver. Sonra okumaktan bikarsin. :) ben de fazla duygusal aglanilacak romanları sevmem. Benim hayatım roman zaten. Ne içimi karartacagim. Son de biraz neşeli kitaplar oku bence. :)

      Sil
  3. okumadım bi bakıyim :)

    YanıtlaSil

Sevgili canlar, lütfen yorumlarınızı esirgemeyiniz. :) Hepiniz benim için değerlisiniz. Sizleri çok seviyorum. :)